eu nu ma citesc
scriu pentru ca atunci gandesc ca,
gandesc

joi, 1 aprilie 2010

Printesa si magicianul

Am petrecut 5 zile in lumea mea...si intr-o multime de alte lumi, prin carti si muzica...Parca si drumurile pasite de mine nu mai faceau parte din oras...
Inca nu am revenit intr-u totul pe pamant, si am sa "impart"putin din starea mea cu o mica povestioara :
A fost o data o printesa tanara care credea in toate lucrurile in afara de trei.Nu credea in printi, nu credea in insule, nu credea in Dumnezeu. Imparatul, tatal ei, ii spusese ca aceste lucruri nu exista. Si cum nu erau nici printi, nici insule si nici un fel de semn al existentei lui Dumnezeu in imparatia tatalui ei, tanara printesa ii dadu crezare.
Dar intr-o zi, printesa fugi din palat si ajunse in imparatia vecina. Aici, spre uimirea sa, vazu insule in largu coastelor si pe aceste insule niste fapturi stranii si tulburatoare carora nu indrazni sa le dea un nume. In timp ce cauta o barca pe mal...un barbat imbracat in haine de seara se apropie de ea.
-Insulele de acolo sunt adevarate?intreba tanara printesa.
-Bineinteles ca sunt insule adevarate, raspunse barbatul
-Si fapturile acelea stranii si tulburatoare?
-Sunt toti printi
-Atunci trebuie sa existe si Dumnezeu! striga printesa
-Eu sunt Dumnezeu , spuse omul
Tanara se intoarse acasa cat putu de repede
-Am vazut insule, am vazut printi, si l-am vazut pe Dumneze! spuse printesa cu repros.
Imparatul raspunse impasibil
-Nu exista printese adevarate, insule adevarate, si nici Dumnezeu adevarat nu exista.
-Dar am vazut cu ochii mei.
-Ia spune-mi cum era imbracat Dumnezeu
-Dumnezeu era in haine de seara
-Avea mainile hainei suflecate?
Prinsesa isi aminti ca asa erau, iar imparatul zambi
-E un costum de magician. Ai fost pacalita
Ea se intoarse in imparatia vecina, unde ii iesi din nou omul in haine de seara
-Imparatul, tatal meu, mi-a spus cine esti, zise indignata.
Omul in tinuta de seara ii zambi
-Nu eu te pacalesc fetit-o. In imparatia tatalui tau exista multe insule si printi, dar tatal tau te tine sub vraja lui si tu nu le poti vedea .
Printesa se intoarse acasa ganditoare
-Tata e adevarat ca nu esti imparat , ci doar un magician?
Imparatul zambi, si isi sufleca mainile
-Da, sunt magician
-Atunci barbatul de pe mal era Dumnezeu?
-Barbatul era doar un alt magician
-Trebuie sa cunosc adevarul, adevarul, adevarul de dupa magie.
-Nu exista adevar dincolo de magie, rasunse imparatul
Printesa fu cuprinsa de tristete si zise:
-Am sa ma omor.
Prin farmecele sale imparatul chema moartea. Moartea aparu in usa si ii facu semn printesei sa vina cu ea .Printesa se infiora. Isi aminti de insulele frumoase, frumoase dar ireale si de printii ireali , ireali dar frumosi.
-Prea bine, zise. Voi putea indura totul.
-Vezi fica mea, zise imparatul, acum esti si tu magician.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu